Aurinkosähkö kiinnostaa taloyhtiöissä – miten esteet ylitetään?

Paikka: Aalto-yliopisto, Töölön kampus, Arkadia-rakennus, Lapuankatu 2, 00100 Helsinki, luentosali Valio Aika: keskiviikkona 31.10.2018 klo 16:30-19:00 Ohjelma 16:30 Puheenjohtajan alkusanat: Miksi kuluttajien rooli on tärkeä energiamurroksessa? Smart Energy Transition -hankkeen johtaja, professori Armi Temmes, Aalto-yliopisto 16:35 Taloyhtiöiden osakkaille suunnatun aurinkosähkökyselyn tulokset: aurinkoenergia kiinnostaa paljon, mutta sen pitäisi olla myös helppoa FinSolar taloyhtiökokeilun projektijohtaja ja tutkija Karoliina … Lue lisääAurinkosähkö kiinnostaa taloyhtiöissä – miten esteet ylitetään?

Vuoden aurinkoteko 2018 – palkinto Karoliina Auviselle

Aurinkoteknillinen yhdistys valitsee vuosittain Vuoden Aurinkoenergiateon. Valinnan kohde on henkilö, yritys, yhteisö tai vastaava, joka on edistänyt omalla toiminnallaan aurinkoenergian näkyvyyttä ja käyttöä Suomessa. Vuoden Aurinkoenergiateko 2018 – palkinnon saajaksi valittiin Karoliina Auvinen, Aalto-yliopisto. Karoliina Auvinen on tehnyt vuosia korvaamatonta työtä aurinkoenergian edistämisen puolesta Suomessa. Erityisesti valinnassa painotettiin taloyhtiöiden aurinkosähköhaasteisiin liittyvä selvistys- ja valistustyö kuluneen … Lue lisääVuoden aurinkoteko 2018 – palkinto Karoliina Auviselle

Aurinkoseminaari 12.10 Klo 9.00 – 12.30 Finnbuild messuilla, Helsinki

Aurinkoenergian älykäs hyödyntäminen kiinteistöissä 9.00 – 9.20 Aurinkoteknillinen yhdistyksen toiminta , luotettava aurinkotoimijan periaatteet, Markus Andersen, ATY Vuoden aurinkoteko 2018, Karoliina Auvinen, Aalto-yliopisto   Suuret aurinkovoimalaratkaisut ja kasvavat markkinat 9.20 – 9.40 Solaris – Pohjoismaiden suurin aurinkosähköprojekti, S-Voima, Mikko Halonen (Ei kalvoja) 9.40 – 10.00 Aurinkosähkömarkkinat maahantuojan silmin,  Arto Koivisto, Onninen  Oy 10.00 – 10.10 … Lue lisääAurinkoseminaari 12.10 Klo 9.00 – 12.30 Finnbuild messuilla, Helsinki

Aurinkosähkön tuotantokapasiteetti 2,5 -kertaistui vuodessa

Sähköverkkoon liitetyn aurinkosähkötuotannon kokonaiskapasiteetti oli vuoden 2017 lopussa noin 70 MW, selviää Energiaviraston sähkön jakeluverkonhaltijoilta keräämistä alustavista tiedoista. Kapasiteetti kasvoi 2,5 -kertaiseksi vuoden 2017 aikana. Pientuotannon (alle 1 MW yksiköt) kapasiteetti oli tästä noin 66 MW. Kokonaisuudessaan alle 1 MW pientuotantoa on Suomessa noin 178 MW. Sähkön pientuotantomuodoista erityisesti aurinkosähkön pientuotanto on voimakkaassa kasvussa. Vuoden 2016 lopussa … Lue lisääAurinkosähkön tuotantokapasiteetti 2,5 -kertaistui vuodessa

Puheenjohtajan tervehdys, uudet jäsenet puhaltamaan yhteiseen hiileemme

Helteistä kevättä hyvät Aurinkoteknillisen Yhdistyksen jäsenet! Kevät etenee vauhdilla ja yhdessä kevään monista aurinkosähkön tiedotusilloista Heurekassa oli tupa täynnä kiinnostuneita, arviolta pari sataa henkilöä. Kaikkiaan aurinkosähkössä on nähtävissä yleisön entistä positiivisempi suhtautuminen. Fiilis on hyvä, kysymykset konkreettisia ja investointi kiinnostaa. Kuluttaja-asiakkaiden keski-ikä tosin on edelleen aika korkea. Asiakkaat saavat myös varsin paljon yhteydenottoja tarmokkailta myyjiltä … Lue lisääPuheenjohtajan tervehdys, uudet jäsenet puhaltamaan yhteiseen hiileemme

Aurinkoenergiaseminaari, Tampere 20.4.

Aurinkoenergiaseminaari, Tampere 20.4. Biobisnestä Pirkanmaalle – hanke järjestää aurinkoenergiaseminaarin Tampereella. Tapahtuma on tarkoitettu kaikille aurinkoenergiasta kiinnostuneille.  Seminaarissa kuulet uusimmat kuulumiset aurinkoenergiasta. Luennoitsijoina toimivat alan asiantuntijat sekä laitetoimittajien kokeneet edustajat.  Pääpuhujana toimii Lähienergialiiton toiminnanjohtaja Tapio Tuomi. Lisätiedot ja ilmoittautuminen tästä   Ohjelma: 08.30 Ilmoittautuminen, Kahvi ja suolapala 09.00 Seminaarin avaus, Ari Lähteenmäki, Suomen metsäkeskus 09.05 Biobisnestä Pirkanmaalle … Lue lisääAurinkoenergiaseminaari, Tampere 20.4.

ATY Vuosikokous 10.4.2018 klo 18.00

Tervetuloa ATY:n vuosikokoukseen! Vuosikokouskutsun lisäksi kirjeestä löytyy tuoreita uutisia aurinkoenergian alalta. Aurinkoteknillnen yhdistys ry:n jäsenet kutsutaan täten vuosikokoukseen joka pidetään tiistaina 10.4.2018 klo 18.00 alkaen Paikka : Onninen Oy,Mittalinja 1, 01260 Vantaa. Isäntä: Arto Koivisto Kokouksessa käsitellään yhdistyksen sääntöjen määrämät asiat, eli valitaan toimihenkilöt kuluvalle vuodelle ja hyväksytään viime vuoden tilinpäätös ja myönnetään vastuuvapaus tiivelvollisille. … Lue lisääATY Vuosikokous 10.4.2018 klo 18.00

Aurinkoenergian tilannetta ideoitiin työpajassa

Aurinkoteknillinen Yhdistys ATY järjesti marraskuun alkupuolella tapahtuman, jossa käytiin läpi aurinkoenergian tilannetta ja ideoitiin sen tulevaisuutta Suomessa. Aurinkoenergia on aivan lähtökuopissaan Suomessa, mutta kasvu on yli 100 prosenttia vuodessa ja uusia toimijoita ryhtyy alalle lähes joka viikko. Strategiapalaveri sai liikkeelle viitisenkymmentä alan henkilöä pohtimaan haasteita ja niiden ratkaisuja. lisää