Jääkö Suomi jälkeen?

Uusiutuvan energian määrä kasvaa maailmalla. Suomessa näyttäisi sen sijaan kehitys junnaavan paikallaan, kuten Aalto-yliopiston professori Peter Lund totesi Green European Foundationin järjestämässä seminaarissa 19.10.2015. Euroopan energiaratkaisut puhuttavat Pariisin ilmastokokouksen lähestyessä. Maanantaina Helsingissä järjestetyssä energiapoliittisessa seminaarissa Peter Lundin kommenttipuheenvuoron pääpointit olivat: Eurooppa on menettämässä asemaansa uusiutuvassa energiassa. Rahoitusmarkkinat ja kehittyvät maat ovat siirtymässä uusiutuvaan energiaan. Suomi … Lue lisääJääkö Suomi jälkeen?

Aurinkoenergian mahdollisuudet kehitysyhteistyössä -seminaari

Aurinkoenergia tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia kehitysyhteistyössä. Tekniikka elämää palvelemaan ry järjestää Kepan kanssa yhteisen maksuttoman seminaarin, jossa keskustellaan näistä mahdollisuuksista ja aurinkoenergian käytön lisäämisestä kehitysyhteistyössä. Tekniikka elämää palvelemaan ry haluaa, että aurinkoenergiaan panostetaan kehitysyhteistyöprojekteissa entistä enemmän. TEP ry on laatinut ulkoasiainministeriölle asiasta aloitteen. Nyt järjestettävän seminaarin tarkoitus on vahvistaa ministeriölle laaditun aloitteen viestiä ja keskustella aurinkoenergian … Lue lisääAurinkoenergian mahdollisuudet kehitysyhteistyössä -seminaari