Tapahtumakooste: Aurinkoenergiaan liittyvät tapahtumat marras-joulukuussa

Vuoden lopussa on runsaasti kansallisia ja kansainvälisiä tapahtumia aurinkoenergian ja lähienergian parissa. 25.11.2015: Energia- ja ilmastostrategian avausseminaari Järjestäjä: työ- ja elinkeinoministeriö Paikka: Kulttuuritehdas Korjaamo, Töölönkatu 51 A-B, Helsinki Aika: keskiviikko 25.11. klo 8.00-11.00. 2.12.2015: Aurinkosähkön ja -lämmön tilastointihankkeen avaus Järjestäjä: Aurinkoteknillinen yhdistys ry Paikka: Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulu, Istuntosali, Runeberginkatu 14-16, 00100 Helsinki Aika: keskiviikko 2.12. klo … Lue lisääTapahtumakooste: Aurinkoenergiaan liittyvät tapahtumat marras-joulukuussa

TEM: Hiiletön Suomi puhtaalla ja uusiutuvalla energialla

Hallitus on laatimassa uutta energia- ja ilmastostrategiaa. Työ- ja elinkeinoministeriö järjestää strategiatyön aloitusseminaarin keskiviikkona 25.11.2015 klo 8.00-11.00 Kulttuuritehdas Korjaamolla (Töölönkatu 51 A-B, Helsinki). Strategiatyöhön toivotetaan tervetulleiksi kaikki energia-alan parissa toimivat. Ilmoittautuminen seminaariin on auki 16.11.2015 asti oheisessa linkissä >> Mikäli et pääse paikalle avausseminaariin, mutta olet kiinnostunut sen sisällöstä, seminaaria voi seurata myös suorana verkkolähetyksenä. … Lue lisääTEM: Hiiletön Suomi puhtaalla ja uusiutuvalla energialla

Aurinkoenergiaa kehitysmaihin – sähköllä kova kysyntä

Ulkoministeriö tukee yrityslähtöisiä kehityshankkeita, joilla on mahdollista synnyttää liiketoimintaa myös Suomeen. Kehitysyhteistyössä on vankka jalansija aurinkoenergialle ja teknologian kehitykselle sekä yritystoiminnalle ja viennille. Tätä viestiä toi ulkoministeriön energia-asiantuntija Henri Horn 4.11. järjestetyssä Aurinkoenergia ja kehitysyhteistyö -seminaarissa. Tekniikka elämää palvelemaan (TEP) ja Kepa ry järjestivät seminaarin, jonka tärkeimpänä antina on kannustaa aurinkoenergian parissa toimivia yrityksiä myös … Lue lisääAurinkoenergiaa kehitysmaihin – sähköllä kova kysyntä

Istanbulissa 2.-4. joulukuuta järjestettävä Solar Heating and Cooling -konferenssi esittelee aurinkoenergian käyttöä rakentamisessa. Konferenssin verkkosivujen mukaan Turkissa on Euroopan suurimmat aurinkolämpömarkkinat, ja Turkki tähtää aurinkoenergian avulla kestävämpään energiatalouteen. Konferenssissa on esillä paikallisia menestystarinoita, mutta myös kansainvälistä tutkimusta ja liiketoimintaa. Konferenssiin on odotettavissa yli 300 osallistujaa organisaatioista ja yrityksistä maailmanlaajuisesti. Konferenssissa käsitellään laajasti aurinkoenergian haasteita, tulevaisuuden … Lue lisääRakennusten lämmitys ja viilentäminen auringolla konferenssin teemana Istanbulissa

Mikä on auringon tulevaisuus Euroopassa?

Solar Power Generation Europe 2015 -konferenssi 9.-10. joulukuuta pyrkii vastaamaan aurinkoenergian tulevaisuuden näkymiin. Tuoreimmat kuulumiset aurinkoenergian investoinneista, sääntelystä ja markkinoista: asiantuntijat kokoontuvat vuotuiseen konferenssiin Lontoossa. Konferenssin järjestäjä SolarPower Europe kutsuu alan asiantuntijat osallistumaan konferenssiin, jonka pääteemoja ovat tänä vuonna muun muassa: viimeisimmät säädökset ja kannustimet sekä niiden vaikutukset projekteihin haasteet ja mahdollisuudet rahoituksessa ja investoinneissa … Lue lisääMikä on auringon tulevaisuus Euroopassa?

Seminaari 3.12.2015: Tutkimuksella uuden aurinkotalouden lähteille

Aalto-yliopiston FinSolar-hanke ja VTT järjestävät yhteistyössä seminaarin, jossa keskustellaan aurinkoenergiatutkimuksesta. Torstaina 3.12.2015 klo 12–16 VTT, Vuorimiehentie 3, huone AP107, Otaniemi, Espoo Alustava ohjelma 12.00 – 12.20    Tervetuloa 12.20 – 12.50    Tutkimuksella uuden aurinkotalouden lähteille 12.50 – 14.50    Aurinkoenergiatutkimus VTT:llä 14.50 – 15.10    Kahvitauko ja workshopin esittely 15.10 – 16.00    Workshop: Sidosryhmien polttavat tarpeet aurinkotalouden arvoketjussa Ilmoittautuminen VTT:n verkkosivujen kautta >> … Lue lisääSeminaari 3.12.2015: Tutkimuksella uuden aurinkotalouden lähteille

Aurinkolämmön ja -sähkön myyntitilastointi alkaa ATY:n johdolla

Tervetuloa mukaan aurinkoenergialaitteistojen myyntitilastointihankkeeseen. Aurinkoteknillinen yhdistys kutsuu kaikki hankkeeseen halukkaat mukaan ensimmäiseen suunnittelutapaamiseen keskiviikkona 2.12.2015 klo 9.00–12.00 Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulun Istuntosaliin, Runeberginkatu 14-16, 00100 Helsinki. Tapaamisen aikana on tarkoitus määritellä myyntitilastointihankkeen lähtökohdat, tavoitteet ja kohderyhmät. Alustava ohjelma: 9:10 Työpajan taustaa ATY:n näkökulmasta, Markku Tahkokorpi 9:25 Aurinkoenergiatilastoinnin tila Suomessa, Tilastokeskuksen edustaja 9:40 Lämpöpumpputilastointi: Jussi Hirvonen SulPu 10:00 … Lue lisääAurinkolämmön ja -sähkön myyntitilastointi alkaa ATY:n johdolla