Aurinkolämpö nyt ja tulevaisuudessa -webinaari

Aika: 28.3.2017, klo 13-15 Paikka: http://connect.funet.fi/uae Kohderyhmä: Alan opiskelijat ja opettajat, energia- ja rakennusalan ammattilaiset ja muut aurinkolämmöstä kiinnostuneet henkilöt OHJELMA: Uutta avointa energiaa -hankkeen ja Kestävät energiaratkaisut -verkkokurssin esittely,  10min Marko Kukka, SAMK / Jussi Kuusela, LAMK ja Miia Törmänen, TAMK Lyhyt alustus aurinkolämmöstä 10min Kari Saaranen, Centria / Marko Kukka, SAMK Asiantuntijoiden esittely … Lue lisääAurinkolämpö nyt ja tulevaisuudessa -webinaari

Aurinkosähköjärjestelmien hintatasot 2016 selvitetty, pudotusta n. 5-10% vuodesta 2014.

Karoliina Auvinen ja Jero Ahola ovat selvittäneet aurinkosähköjärjestelmien hintatasot vuonna 2016. Lyhyenä yhteenvetona hintojen katsotaan tippuneen n. 5% vuodesta 2014, kun hintatiputus oli 2008-2014 yli 40%. Selvityksessä on tutkittu verkkoon kytkettävien aurinkosähköjärjestelmien toimitushintoja, jotka on jaettu kokoluokittain.   Lue tarkemmin Finsolar-sivuilta! Aurinkosähköjärjestelmien hintatasot ja kannattavuus

ATY Vuosikokous 29.3.2017

Arvoisa  ATYn jäsen,   Kokouskutsu Yhdistyksemme vuosikokous pidetään keskiviikkona 29.3.2017 Helsingissä. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset vuosikokousasiat. Kokouksen päätteeksi Naps Solar Systemsin edustaja kertoo aurinkouutisia.     Aika:                     29.3.2017 klo 18.00 Paikka:                 NAPS Solar Systems Oy Osoite:                  Ruosilankuja 4, 00390 Helsinki     Tervetuloa !   Porvoossa 15.3.2017 Aurinkoteknillisen yhdistyksen toiminnanjohtaja Christer Nyman

Aurinkokaukolämmöllä mitattu vuosituotoksi 489kWh/m2