Lakimuutos poisti epäselvyyden aurinkopaneelien ja -keräimien asennuksessa

Toukokuun alusta voimaan tullut lakimuutos poisti epäselvyyden aurinkopaneelien ja -keräimien asennuksessa tarvittavista rakennusluvista. Nyt niiden asentaminen ei lähtökohtaiseti tarvitse toimenpide- eikä rakennuslupaa. Lähienergialiiton tavoitteena on tehdä puhtaan energian käyttöönotosta ja käytöstä mahdollisimman vaivatonta ja kannattavaa. Yksi este ja hidaste on ollut kuntien kirjavat lupakäytännön: jossakin rakennusjärjestys antaa vapauden asentaa ilman toimenpidelupaa, jossakin vaaditaan toimenpidelupa tai … Lue lisääLakimuutos poisti epäselvyyden aurinkopaneelien ja -keräimien asennuksessa

LÄMPÖÄ-hankkeen aloitusseminaari 16.5.2017, Turku

LÄMPÖÄ-hankkeen aloitusseminaari ja työpaja 16.5.2017 klo 9.00 – 13.30 Paikka: ICT-talo, Potkuri, Joukahaisenkatu 3A, Turku Uusiutuvan energian laajamittainen käyttö edellyttää, että lämpöenergiaa voidaan varastoida lyhemmäksi tai pidemmäksi ajaksi. Lämmön varastoinnissa on vielä omat haasteensa – mutta samalla myös mahdollisuus suomalaiselle osaamiselle ja osaajille. Turun ammattikorkeakoulu ja Tekesin Fiksu kaupunki-ohjelma kutsuvat energian varastointikysymyksistä kiinnostuneet tahot … Lue lisääLÄMPÖÄ-hankkeen aloitusseminaari 16.5.2017, Turku

Hämeenlinnassa otettu käyttöön 252m2 aurinkolämpöjärjestelmä

Savo-Solar on allekirjoittanut energiayhtiö Elenia Lämpö Oy:n kanssa sopimuksen järjestelmän toimituksesta ja asennuksesta hoivakotiin Hämeenlinnassa. Yhtiön tietojen mukaan kyseessä on Suomen suurin toimiva aurinkolämpöasennus. Keräinkenttä luovutetaan asiakkaalle aikataulun mukaan toukokuun alussa. Yhtiöllä on Hämeenlinnassa myös toinen projekti Consti Talotekniikalle, joka urakoi LVI-järjestelmän peruskorjattavaan uimahalliin. Savo-Solar asentaa uimahalliin avaimet käteen -toimituksena aurinkolämpöjärjestelmän, joka tuottaa osan uimahallin … Lue lisääHämeenlinnassa otettu käyttöön 252m2 aurinkolämpöjärjestelmä