Keskustelutilaisuus aurinkosähkön standardoinnista 20.9.2016

Tervetuloa keskustelemaan aurinkosähkön standardoinnista (muistathan ilmoittautua tapahtumaan viimeistään 13.9.2016).

Aika: Tiistaina 20. syyskuuta 2016 klo 12.30 – 16.00
Paikka: SFS, Malminkatu 34, 00100 Helsinki, neuvotteluhuone 256.

Suomessa kiinnostus aurinkosähköön ja sähkön pientuotantoon on yleistymässä. Sähkön tuottajien verkkoliitäntävaatimuksia koskevasta verkkosäännöstä on julkaistu uusi EU-komission asetus 2016/631. Aurinkosähkölaitteistoon liittyvät kansainväliset ja eurooppalaiset standardit ovat parhaillaan uudistumassa. Standardit ja säädökset muodostavat perustan sähköalan toimijoille.

SESKO järjestää aurinkosähköön ja sen standardointiin liittyvän keskustelutilaisuuden. Tilaisuuden tarkoitus on esitellä aurinkosähköön liittyvää standardointia eri näkökulmista. Lopuksi keskustellaan eri toimijoiden osallistumistarpeista sekä nykyisen seurantaryhmän SR 82 muuttamisesta komiteaksi SK 82 Aurinkosähköjärjestelmät.

Tilaisuuden ohjelma:

12.30 – 12.50 Johdatus standardointiin (Juha Vesa/SESKO)

13.00 – 13.30 Aurinkosähkön standardointi (Arto Sirviö/SESKO)

13.40 – 14.10 Laitevalmistajan puheenvuoro (Michael Björkman/VACON)

14.20 – 14.50 Energiayhtiön puheenvuoro (Atte Kallio/HELEN)

15.00 – 15.30 Yliopistojen puheenvuoro (N.N/LUT)

15.30 – 16.00 Keskustelu komitean SK 82 perustamisesta

Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 13.9.2016 Pia Rousteelle, sähköposti: pia.rouste@sesko.fi  tai p. 09 6963 962.
Lisätietoja: Arto Sirviö, p. 040 5255040 tai arto.sirvio@sesko.fi

Kokoustilan rajallisuuden vuoksi paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.