Uutiset

Motiva kerää yrityksiltä tarjouksia aurinkosähköjärjestelmien mallikohteista aurinkosähkökampanjaan. Kuluttajat pääsevät vertailemaan avaimet käteen -järjestelmiä toimittavia yrityksiä sekä laite- ja hintatietoja Aurinkosähköä kotiin -kampanjasivulla 4.maaliskuuta alkaen. Kampanjan yhteistyökumppanina on Suomen Omakotiliitto.

Toivotamme tervetulleeksi uusimman yhdistyksen jäsenen, Scanoffice Oy!

Aurinkoteknillinen yhdistys valitsee vuosittain Vuoden Aurinkoenergiateon.
Valinnan kohde on henkilö, yritys, yhteisö tai vastaava, joka on edistänyt omalla toiminnallaan aurinkoenergian näkyvyyttä ja käyttöä Suomessa.

Sähköverkkoon liitetyn aurinkosähkötuotannon kokonaiskapasiteetti oli vuoden 2017 lopussa noin 70 MW, selviää Energiaviraston sähkön jakeluverkonhaltijoilta keräämistä alustavista tiedoista. Kapasiteetti kasvoi 2,5 -kertaiseksi vuoden 2017 aikana.

flashalt

Asutko taloyhtiössä? Jos vastasit kyllä, nyt sinulla on mahdollisuus vaikuttaa.

Käy vastaamassa Aalto-yliopiston aurinkosähkökyselyyn: https://goo.gl/forms/kLQ9m6rVtlPVqCAJ3

Kyselyyn vastaaminen kestää vain muutaman minuutin.

Vanhuksia huijataan edelleen aurinkovoimaloiden kaupoissa

Aurinkosähkön suosiota hyödyntävät yrittäjät myyvät aggressiivisesti ja lupaavat mahdottomia. Laajalle levinnyt ilmiö pitää saada kuriin. Lue lisää ja levitä tietoa…

Helteistä kevättä hyvät Aurinkoteknillisen Yhdistyksen jäsenet!

Kevät etenee vauhdilla ja yhdessä kevään monista aurinkosähkön tiedotusilloista Heurekassa oli tupa täynnä kiinnostuneita, arviolta pari sataa henkilöä.

Kaikkiaan aurinkosähkössä on nähtävissä yleisön entistä positiivisempi suhtautuminen. Fiilis on hyvä, kysymykset konkreettisia ja investointi kiinnostaa. Kuluttaja-asiakkaiden keski-ikä tosin on edelleen aika korkea. Asiakkaat saavat myös varsin paljon yhteydenottoja tarmokkailta myyjiltä – sekä hyviltä että huonoilta. Oikeaa hintamielikuvaa pitää edelleen vahvistaa, joten suosittelemme myyjille suositushintojen laittamista nettiin.

Aurinkoteknillinen Yhdistys ATY järjesti marraskuun alkupuolella tapahtuman, jossa käytiin läpi aurinkoenergian tilannetta ja ideoitiin sen tulevaisuutta Suomessa.

AURINKOENERGIAN STRATEGIA SUOMESSA -ESITYKSET

Paikka:                Aalto EE, Helsingissä Mechelininkatu 3 C 2. kerros
Aika:                    9.11.2017 klo 13 – 17

Aurinkovoimala osana kiinteistöhallintaa:

Rakennusten energiaseminaari järjestetään jo neljättä kertaa. Tämän vuoden seminaari on

keskiviikkona 4.10.2017 Finlandia-talossa.

Yritysjäsenet: Luotettavat toimijat Suomessa